torsdag 31 maj 2007

Sparande

Jag har tre olika stratega fonder hos Nordea. Stratega 10, Stratega 30 och stratega 100. Detta var ett upplyft ifrån när jag enbart hade den urusla nordea fonden Sekura. Dock tycker jag inte att stratega har gått så bra som jag förväntade mig. Vid ett rådgivningssamtal över telefonen med nordea så tycker jag inte att jag fick några tips och ideer om förbättringar. Jag är inte så bra på att ha koll på olika fonder och räntor men det blev i allafall ett byte med stratega 10 fonden till fasträntekonto med 4% ränta. 75.000 ska in på det nya kontot med start 2a Juli. Det blir i allafall en liten förbättring än mot stratega 10 som bara vuxit lite över 2% på ett år.
Vad jag ska göra med mina pengar på stratega 30 och stratega 100 får jag fortsätta fundera på.

Inga kommentarer: