lördag 11 augusti 2007

Aktier

Som alla redan vet så är det oroligt på börsen just nu. Jag har precis köpt mina första aktier och att det går neråt för varje dag (nästan, gick uppåt i början) gör att jag funderar på om det verkligen var ett bra val av mig att köpa aktier. Men det var inte så mycket pengar jag köpte för så jätteorolig är jag inte.
Satsade på HM som jag skrivit tidigare, och hittills har de gått - 3,18%. Men hoppas på en uppgång i framtiden då detta inte är pengar som jag behöver just nu.
Hoppas också på att börsen ev. går ner lite till tills slutet på månaden då nya pengar kommer in och det ev. blir lite mera aktie köp. Har dock ingen aning vad jag ska satsa på då, någon som har förslag?
Och just det, jag valde tillsist att öppna en kapitalförsäkring hos Avanza. Det känns som ett bra val och jag känner mig nöjd.

Mina fonder som jag har haft en längre tid hos Nordea går inte heller så bra just nu. Jag hade tänkte sälja ut den ena fonden i oktober för att betala av min skuld, men det kanske inte blir så då eftersom den har gått minus nu i några dagar och sälja den just nu är nog inte aktuellt. Men allt kanske hinner vända tills oktober, vem vet?!

2 kommentarer:

tinajo sa...

Ville bara säga att jag tog mig friheten att lägga till dig i min länklista. :-)

Alva sa...

Tack! Lägger till dig på min också..