söndag 12 augusti 2007

Kräfttider

I Augusti månad äter en stor del av sveriges befolkning kräftor minst en gång. Själv skulle jag gärna vilja äta det hela året, men antar att det inte skulle bli lika gott och speciellt som det är på de årliga kräftskivorna.
Varje år har jag problem med vilka kräftor som egentligen är godast och mest prisvärda. Kräftor kommer i alla prisklasser, från 40kr/paket upp till 300kr/paket. Något som jag har upptäckt under åren är att dyrast är verkligen inte bäst, men man ska nog passa sig för att köpa de billigaste också, de tenderar att vara hårda i skalet och klorna alldeles för små för min smak.
I år hade jag tänkt att ge mig på Hemköps färska signalkräftor, såg i ett test att de hade fått fem plus, så hoppas jag får en fantastisk smakupplevelse för de kostar faktiskt 289kr/paket, i det dyraste laget alltså. Men eftersom jag bara äter kräftor under en period av året så kan jag lika gärna slå på stort!
Någon som redan har ätit årets kräftor och kan tipsa om ett prisvärt paket?

Inga kommentarer: