söndag 12 augusti 2007

Sommarn som regnade bort

Det har varit väldigt mycket regn denna sommar, i stort sett hela min semester regnade bort. Det känns väldigt trist att inte ha fått så många soltimmar som jag tror att jag behöver varje sommar för att kunna fylla på kroppen med den energi som jag behöver för att klara av den mörka kalla årstiden som är på ingång. Men det finns något som varit positivt med det också, jag har inte spenderat alls mycket pengar under hela semestern. Har läst i tidningar att folk har shoppat istället för att ligga på stranden. Att det varit stopp på motorvägen, för att alla ville till Ullared samma dag, så att ägaren var tvungen att gå ut i radio och avråda folk från att åka dit. Själv har jag inte tagit del av denna shoppinghysteri alls i sommar.
Däremot tror jag att jag kommer behöva en solresa i höst för att orka att hålla energin på topp och det kommer att kosta några tusen, men det är det värt. Älskar att resa, och vad gör man inte för hälsan?! Dessutom har jag och min käre sambo en reskassa som vi sparar i varje månad inför kommande resor, eftersom vi kom billigt undan med semestern iår så har vi en hel del pengar däri att ta av. Återstår bara att se vart det bär av.. (och om sambon samtycker att en resa är en bra idé)

Inga kommentarer: