måndag 23 juli 2007

Billig semester

Hemma igen efter en veckas semester hos en god vän på västkusten. Är hemma bara i några dagar sedan bär det av igen. I år sätter jag personligt rekord i billig semester. Denna vecka på västkusten betalade jag enbart 190kr för, tågbiljetten, sen bodde jag hos min vän. Eftersom det regnade hela veckan så gjorde vi inte så mycket så nästan inga pengar blev spenderade.
På torsdag bär det av igen, då åker jag och min käre sambo till köpenhamn. Vi hittade tågbiljetter ToR för 540kr för båda, sthlm-köpenhamn. Bor på hotell i tre nätter och för det kommer vi att betala ca 2000kr.
Sista veckan, efter Danmarksresan, kommer vi spendera i sommarstugan och där kostar det ingenting att vara.
Tycker att jag fått med mycket på min semester, men ändå så har inte pengarna försvunnit utan jag har lyckats hitta billiga bra alternativ, trist bara att vädret är som det är.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du fått med väldigt mycket på din semester!

Själv har jag (och min fru och ett annat par) hyrt en kanalbåt i England i vecka. Verkligt lyckat!

Och nu är frun o dottern i Kina medan jag får gå här och passa kanariefåglarna och annat slitgöra...

Alva sa...

Allan - Låter underbart med kanalbåt i england. Skönt och vara hemma själv en stund på semestern, kan vara bra för själen :)

Admin sa...

Jag håller med Allan, du har verkligen prickat in flera roliga aktiviteter och lyckats till låg kostnad.

Och Allans kanalbåt lät inte dum den heller!