tisdag 24 juli 2007

Semestertider

Så här i semestertider känns det som att jag lagt ekonomin på hyllan, inte för att jag spenderar mer utan för att jag inte känner mig lika intresserad/motiverad när jag är ledig och har slappnat av. Känns som att jag lagt allt åt sidan och ägnar min tid åt att bara vara ledig. Kollar inte mina fonder lika ofta, läser inte andras ekonomibloggar eller uppdaterar min egen med samma hastighet som innan sommaren. Jag hoppas och tror att det är ett sunt beteende att jag verkligen kan släppa allt och ägna mig åt min semester. Kommer igen med ekonomin när livet kommer in i sitt vanliga tempo.
Ett som är negativt dock är att HM aktien som jag tänkt köpa har gått ner mycket nu, så jag borde väl slå till nu när det är så låg, men nää, har inte kraft till det. Dumt kanske, jag vet, men jag har semester..

4 kommentarer:

tinajo sa...

Jag tycker det verkar vara mycket sunt att kunna ta en paus, då är du dessutom betydligt mer laddad när hösten kommer!

Vem vet, HM kanske fortsätter nedåt ett tag... :-)

Alva sa...

Ja, jag får hoppas att det är så :)

Anonym sa...

Vi saknar dig Alva! :D

Alva sa...

anonym - Semestern är snart slut.. då återkommer jag med ny kraft! Jag lovar!