fredag 13 juli 2007

En aning förvirrad..

Är det någon av er läsare som vänligt skulle vilja förklara för mig, nybörjare som jag är, vad jag egentligen borde göra och vad jag borde satsa på. Planen var ju att öppna en depå hos Etrade, men har förstått att det kanske inte var det smartaste lösningen, utan att en kapitalförsäkring hos Nordnet eller Avanza skulle passa bättre, dels för att det blir enklare med deklarationen, det köper jag verkligen. Men om jag nu skulle välja en kapitalförsäkring vilken borde jag då ta, Avanzas eller Nordnets?! Vad har ni och varför valde ni det alternativet? Jag vill kunna köpa lite aktier och fonder och ha allt samlat på samma ställe för att få en bättre överblick.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Av rent slarv (och dumhet) råkar jag ha både Avanza och Nordnet.
Avanza är den jag anväder nu. Har svårt att se någon egentlig skillnad, ren smaksak, tror jag.
Möjligen är Avanza något bättre för den mindre spaaren.

Alva sa...

Tack Allan. det verkar som att det blir en kapitalförsäkring ändå för mig. Avanzas låter som det lite bättre alternativet, har hört att det ska vara mer lätt hanterligt än nordnets, men det är i och för sig en smaksak.

Cristoffer sa...

Jag har haft både Nordnet och Avnaza.

Idag har jag allt samlat hos Avanza och tycker personligen det är bästa nätmäklaren.

Köksbordskapitalisten sa...

Alva,
Jag skrev en artikel och lade upp på min blog.