söndag 3 juni 2007

Brödbaket

Bakade fullkornsbrödet, jag tjatat om tidigare, idag. Det blev otroligt gott. Jag rekomenderar er verkligen att prova på det.
Sambon min hade slängt kvittot, min tanke var att räkna ut hur mycket det kostade att baka bröd själv, det får bli en annan gång. Jag kan konstatera att ingredienserna troligtvis räcker till några omgångar bak till och mitt ögonmått säger att det blir billigare att baka själv.
Det som överraskade mig med det här brödet var att det bara var att blanda ihop allt sen hälla i en form och in i ugnen. Ingen jästid, ingen utbakning. Går snabbare och är billigare än att köpa det i en affär. Ett utmärkt sätt att spara in lite pengar om man äter bröd till frukost varje dag.

2 kommentarer:

Admin sa...

Det verkar gott! Jag ska promota det för sambon, han står för baket hos oss.

Alva sa...

:) gör det. Skönt med sambos som fixar bakandet :)