onsdag 6 juni 2007

Vem är Alva?

Vem är det som ligger bakom alla inläggen på denna blogg? Vem är det som skriver i stort sett på dygnets alla tider?
Det är Jag. En inflyttad storstadsbo. Kom till storstaden för fyra år sedan. Kärleken drog mig med uppåt i landet. En flytt som i början var ganska obehaglig, men som med åren har blivit det bästa jag gjort. Jag bor med min käre sambo i storstockholm. Jobbar inom vården, på konstiga tider vilket resulterar i att jag har väldigt mycket fritid ibland och väldigt mycket jobb ibland. Har en normal månadslön för det jag gör, försöker spara det mesta för att kunna nå mitt mål med livet. Sen stockholmsflytten har jag insett hur viktigt det är med pengar om man vill leva ett liv som jag förut ansåg som normalt. Villa, barn, hund och bil. Det är inget jag räknar med att få på en gång, men någongång i livet, inom relativ snar framtid, kommer jag att ha det. Inte allt på samma gång men succesivt kommer jag stå där med förkläde och kaffe i hand, nybakta bullar, barn som leker på tomten med hunden, Maken som tvättar bilen. Grannar som hälsar glatt, syrener höga som hus. Det är drömmen, det är målet med mitt sparande.

6 kommentarer:

Underbara framtid! sa...

Hej!
Har läst din blogg ett tag nu. Kul att få en lite bakgrund!

Ha det gott!

Admin sa...

Kul att få veta lite mer! Något jag är nyfiken på är hur mycket pengar du har sparat ihop, det är ju roligt när man kan följa månad för månad hur det växer liksom. Men du kanske inte vill lämna ut den infon?

Bostadspriserna i Stockholm är verkligen vansinniga för tillfället.

Anonym sa...

Lycka till!

Alva sa...

Underbara Framtid. Kul att du läser min blogg!

Ha det bra.

Alva sa...

Finanskvinnan
Kommer att skriva om mitt sparade i ett inlägg snart.

Alva sa...

Allan.
Tack!