söndag 3 juni 2007

Spartips

Samla mynt.
Jag har under ett visst antal år, tror det är 4 år, tömt mina fickor på mynt och samlat de i en burk. Jag har inte känt att pengarna har försvunnit. De har hamnat i burken och jag aldrig behövt nalla därur.
För några dagar sedan tänke jag att jag skulle räkna hur mycket det är där i, och vilken överraskning, 9000kr hade det växt till. Jag har alltså sparat ihop 9000kr utan att jag har märkt något på en så enkel sak som att tömma fickorna på kvällen. Frågan är bara hur jag ska investera de pengarna, att de ligger i en burk är nog inte så vidare smart. Käre sambon vill gärna att vi ska köpa en ny tv. Eftersom våran tv gick sönder för ganska så länge sedan, vi lånar min brors, så lutar det nog åt att det blir ett tv inköp. Men jag skulle nog allt gärna vilja ha in de på kontot ändå. Men en tv behöver man och det köper man inte så ofta. Så jag får nog offra mig.

2 kommentarer:

managerwest sa...

Jag kan meddela att jag ska börja spara mynt i burk jag med. Verkligen mycket smart, särskilt för nybörjare inom sparande som har dåligt med inkomster!

/ miljonjakt.blogspot.com

Alva sa...

Lycka Till! Dåliga inkomster betyder inte att man inte kan spara. Jag är ett bra exempel på det :)