fredag 1 juni 2007

Extra inkomst

Jag funderar på hur jag ska kunna öka min inkomst.
Den bästa idén jag har hittills är att skaffa mig ett extra jobb. Men det är svårare än jag trodde. Jag jobbar redan varannan helg så jag vill helst inte ta ett extra jobb där jag måste jobba de helgerna som jag är ledig. Jag är däremot ledig varje måndag och tisdag i veckan och min tanke var att ha ett extrajobb någon eller båda utav de dagarna. Men det verkar som att det inte finns mycket jobb där man enbart jobbar en-två dagar i veckan, och inte på helgerna. Men jag letar vidare.



En annan tanke är någon typ av hobby verksamhet där man kan dra in lite pengar, men vad det skulle vara har jag inte kommit på ännu.



Ytterligare en tanke som jag leker lite med är att hyra ut min sommarstuga som för det mesta står tom, då jag inte har så mycket tid att åka dit för tillfället. Men jag vet alldeles för lite om det för att jag skulle våga hyra ut stugan. Även om jag inte är där så ofta så älskar jag mitt lilla hus och skulle bli förtvivlad om någon förstörde det. Att det står tomt längre tider är inte heller så bra förståss. Måste nog fundera vidare på det här. Kanske skulle vara en bra idé ändå. Någon som har erfarenheter av att hyra ut sin sommarstuga är välkommen att dela med sig av de.

2 kommentarer:

Admin sa...

Du har ingen bekant som vill hyra, då? Det verkar som en jättebra idé för att få in lite pengar men det är klart man vill lita på den som hyr. Jag länkar till din blogg på min också.

Alva sa...

Tack för länken.

Jag har funderat lite mer på att hyra ut stugan. Tänkte börja med att ta kontakt med en förmedling som kan hjälpa mig till en början. Sen när jag vet hur det går till kan jag hyra ut stugan på egen hand. Jag antar att en förmedling vill ha en del av summan. Men i början kan det nog vara bra så man är försäkrad osv.