fredag 1 juni 2007

Hur mycket kan man spara?

Innan jag träffade min sambo, för fem år sedan, så hade jag inte en krona sparad. Tanken att spara hade inte ens slagit mig. Jag trodde inte att det lönade sig att spara när man hade så låg inkomst som jag hade då på den tiden. Min käre sambo övertalade mig att öppna ett sparkonto och jag började med att spara 200kr i månaden. Nu har mina sparkonton och fonder växt en hel del och jag har även investerat en del pengar i en sommarstuga. Även fast jag fortfarande inte har en jättebra inkomst, ca 19000, så har jag ändå mer pengar på banken än de flesta i min ålder som tjänar mera än mig, och ändå lever jag inte snålt utan unnar mig saker emellanåt. Nu har sparandet övergått till en hobby, tycker det är roligt att se hur pengarna växer från dag till dag, så nu sparar jag mer än någonsin förut.
Tänk bara om jag inte hade träffat min sambo, vart hade mina pengar tagit vägen då?!

Inga kommentarer: