måndag 11 juni 2007

Ibland har man tur..

Kaffe är en otroligt onödig last som jag har. Efter många års kaffe drickande så har jag blivit beroende av det. Om jag inte får kaffe i mig på morgonen så får jag sprängande huvudvärk hela dagen. Kaffe är för mig också en ganska stor utgift varje månad, det tas från matpengarna som vi lägger undan för just mat varje månad. Försöker dra ner på kaffedrickandet och nu när det är så varmt så går det ganska bra, dricker bara en kopp om dagen ungefär. Men annars så kan det bli flera koppar.
Idag hittade jag kaffe på extrapris, tre paket för 39kr, det blir 13kr per paket, normalpris är ca 26kr. Köpte på mig sex paket och hoppas det ska räcka ett tag framöver. Och nej, det var inte euroshoppers eller eldorados kaffe utan löfbergs lila som enligt mig är det godaste bryggkaffet.
Så att dra ner på kaffedrickandet blir nog inte aktuellt i närmaste laget.

Inga kommentarer: