måndag 25 juni 2007

Tv-Rea

Har tidigare skrivit om att jag och min käre sambo är på tv-jakt. Nu har de flesta el-kedjor, eller vad de kallas, rea och vi har letat igenom varje butik efter en tv och har nog äntligen hittat en som vi är överrens om. Den kostar 14000kr på rean. Jag tycker att det är vansinne för en tv, men antar att det är det som man får betala i dagens läge.
Hur vet man vilken tv man ska ha? De har så konstiga namn nu för tiden, massa siffror och bokstäver efter märket. Jag minns förr när man skulle köpa tv, då skulle man bara besluta sig för vilket märke man ville ha och vilken storlek. Nu är det olika bildrör och massa gerjer som jag inte förstår mig på som man ska ta ställning till. Men hoppas att den här är en bra tv, snygg är den i vilket fall.

13 kommentarer:

classresenären sa...

Har ni fungerande TV skulle jag definitivt låta bli att lägga 14 000 på en TV. Räkna hur mycket 14 000 är värd om 10 år med en avkastning på börsen...

Alva sa...

Jo, det var min tanke också. Men eftersom vi inte har någon tv, lånar min brors för tillfället och han behöver ha den tillbaka, så måste vi köpa en ny. Om vi redan hade en tv så skulle jag definitivt inte lägga de pengarna på en ny bara för att få en modernare.

Unknown sa...

inte funderat på att vara utan tv? (förutsatt att ni har bredband) Vi lånade ut vår tv för två år sedan, kan ärligt säga att jag inte saknar den längre. Och mkt tid får man över, dessutom behöver man inte möblera efter hur tvn ska stå, istället efter hur man vill umgås :)

Om inte annat så kanske prova vara utan tv en månad innan ni köper den nya? Saknar ni fortfarande tvn efter det kanske 14 000:- för tvn känns mer okej än vad det gör nu.

Anonym sa...

Måste ni ha en platt TV? Ni kan säkert hitta någon begagnad på ex. blocket.

Alva sa...

Hanna- Hade jag varit själv i boeendet skulle jag absolut prova på din metod, men nu är vi två som bor här, varav den ena väldigt beroende av tvn. Själv tittar jag på nyheter och enstaka serier så jag skulle klara mig med endast bredband.

Alva sa...

Nja, egentligen behöver vi inte alls ha en platt tv har klarat oss bra med den som vi har. Men min erfarenhet av begagnade tv-apparater är inte så god.

Anonym sa...

14000:-?

Antar att ni har en 32" tjocktv nu.
Finns ju en hel uppsjö med 32" platta för under 6000:-.

Alva sa...

Vi har faktiskt en fyrkantig 28" en riktigt gammal sak. Håller med om att 14000 är mycket, ska fortsätta letandet.

Cristoffer sa...

14000 kr låter väldigt mycke ti mina ögon om man bara är ute efter en "svensson tv". Själv köpte jag en platt 32" Samsung HD-TV som fungerar hur bra som helst i vintras för 7000kr. Jag skulle inte lägga det dubbla...

Admin sa...

Men denna då, den är ju större än "standard" men ändå mycket billigare än 14 000.

Själv tycker jag inte det är snyggt med gigant-tv, men det är ju en smaksak. Jag har aldrig upplevt att vår 32'' känns för liten i alla fall och det är det viktiga för mig.

Admin sa...

Fast det förstås, om ni måste ha digitaltv kanske det är värt att satsa på en med inbyggd box. Det kanske kostar så mycket.

Cristoffer sa...

Ett bra tips är att kolla på Radars.se det är SIBAs lågprisbutik på nätet. Billigt och samma prylar

Alva sa...

Cristoffer - Tack frö det tipset. De hade många bra billiga tv på den sidan, dock är den som vi hittat billigare på webhallen. Men ska definitivt kolla in den sidan om det är något annat jag behöver köpa i framtiden!