tisdag 19 juni 2007

Städhjälp?

Idag har jag spenderat förmiddagen med att styka gardiner. Jag vet inte om det finns något som är tråkigare. Det enda positiva är att man verkligen får tid till att tänka och fundera och lyssna på bra musik. Tyvärr är det så att jag inte ofta stannar upp och bara är, så på det sättet var det positvit med att stryka gardiner. Trots att jag och min käre sambo bara bor i en tvåa, och därmed har tre fönster, tre par gardiner, så tog det två och en halv timme att stryka allt.
När jag blir rik och flyttar till ett hus då ska jag betala någon för att göra det, så jag får tid till att göra annat som att tjäna pengar så jag kan betala de som stryker mina gardiner.
Jag kan verkligen förstå de som betalar för att få städhjälp hemma, speciellt om man har barn. Personligen skulle jag nog inte vilja ha någon som plockar min saker och kollar i mina skåp. Men att dammsuga, tvätta fönster och just stryka skulle vara skönt att slippa.
Har ni städhjälp hemma eller skulle ni vilja ha?

3 kommentarer:

Admin sa...

Hihi, i mitt hushåll tycker vi också att det är väldigt tråkigt att stryka gardiner. Eller vi tror det... För vi har aldrig testat hur det verkligen är.

Anonym sa...

Vi har inte, men funderar seriöst på att skaffa nu när skatteavdraget införs.

Alva sa...

finanskvinnan - testa aldrig! :)

Allan - det skulle vara skönt att slippa det. Om vi skulle bo större skulle jag definitivt skaffa hjälp.