måndag 11 juni 2007

Träning

Har äntligen kommit igång igen med min träning efter en lång svacka och dålig motivation. Verkar som att det är flera som kommit igång med träningen nu, har läst lite på de andra ekonomibloggarna och flera skriver att de är ute och löptränar. Samma träningsform har även jag som favorit och siktar på midnattsloppet i augusti.
Löpträning är nog den bästa träningsformen för oss sparare/snålisar eftersom det är bara skorna som kostar, ganska mycket dock om man vill ha ett par med bra kvalitet, och sen är det bara att köra när du vill, vart du vill. Snabbt resultat ger det också, och det verkar många av oss gilla.
Förhoppningsvis lever jag längre också så jag kan njuta av pengarna jag sparar ihop under längre tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om löpningen. Bra ekonomisk träning :) Men som sagt, en liten uppmaning, se till att ha bra, noga utprovade skor...Det är verkligen oerhört viktigt. Det är jag själv ett levande bevis på.

Alva sa...

Ja bra skor är det första man bör köpa om man funderar på att löpträna.