måndag 18 juni 2007

Helgen var nice

Jag kom hem sent igår kväll efter en lång härlig helg i sommarstugan med min käre sambo. Det var ett kärt återseende med stugan, men torsdagskvällen började med mycket hårt arbete då gräsmattan hade växt ungefär en meter på tre veckor. Det var bara att börja med att ta fram trimmern och gräsklipparen och köra ner allt till vanlig gräsmatte nivå igen. Det var verkligen ett slitgöra och eftersom gräsmattan är 1000kvm stor så tog det sin lilla tid. Men när det var klart var det bara att slå sig ner med en kall öl och njuta av livet på landet igen.

Nu känner jag mig utvilad och är redo för kommande veckas utmaningar med löneutbetalningar och uthämtning av hobbymaterial på posten. Ska äntligen komma igång med min bortglömda hobby, som jag fått nytändning på, och förhoppningsvis ska det leda till lite inkomster inom snar framtid. Lönen kommer lite tidigare denna månad eftersom det är midsommar! Hoppas på bonus i lönekuvertet som vi brukar få inför varje sommar, vet dock ej om det blir så i år och hur mycket det blir. Väntar med spänning på lönekuvertet.

Denna månad har sparkonto växt en hel del med tanke på skatteåterbäringen som jag fick i mitten på månaden. 12.000kr. Återkommer med mer utförlig rapport om hur mycket det växt från förra månaden i samband med löneutbetalningen

Inga kommentarer: