lördag 2 juni 2007

Härligt väder - Motivationen tillbaka

Idag har det ju verkligen varit ett härligt väder, i vilketfall för de som bor i mitt område. Så när jag var ute och cyklade så kändes det inte alls lika tungt som det gjort den senaste tiden då det varit kallt, blåsigt och regnigt.
För att hålla motivationen uppe tidigare har jag fått tänka på att varje gång jag cyklar, istället för att åka t-bana eller buss, sparar jag 20kr. Kan låta lite, men på en vecka så sparar jag ca 100kr bara på sträckorna jag tar mig till jobbet (har inte schemalagd tid mån-fre). 100kr i veckan, det blir en del på ett år, och lägg därtill de sträckorna jag tar mig med cykeln för att bara träffa vänner eller annat som man måste göra utöver jobbet.
Skönt att värmen är tillbaka, genast blir det roligt igen.

1 kommentar:

Admin sa...

Jag håller helt med dig, det var tungt förra veckan när man inte visste om det skulle börja regna innan man hann hem. Dock lyckades jag klara mig både morgon och eftermiddag.