onsdag 20 juni 2007

Hemmafru

De senaste dagarna har det känts som att jag har bytt karriär och blivit hemmafru. Jag har tvättat, städat, strykit gardiner och tvättat fönster. När man är ledig, som jag är denna vecka, så får man tid till att göra saker man annars prioriterar bort. Denna typ av hushållsgöra tillhör inte favortierna hos mig, men det är sånt som man måste göra för att få ett trevligt hem. Och som jag skrev igår så får man samtidigt tid till att tänka och fundera och även tid till att verkligen lyssna på musik som man annars har på i bakgrunden och inte tänker så mycket på.

Idag har mitt paket som jag beställt från USA med hobby material kommit. Känns skönt att äntligen kunna sätta igång med det som jag haft planer på nu i några veckor och se om det kan leda till en extra inkomst inom snar framtid. Det jag funderar mest på är hur jag ska nå ut med mina produkter. Eventuellt starta en hemsida skulle kunna vara aktuellt, eller genom släkt och vänner till och börja med. Men först måste jag komma igång så jag har några produkter att visa upp inför eventuella kunder.

Det kom ingen lön idag heller, får se om den kommer imorgon annars så kommer den efter midsommar som för några andra utav er.

Nä, nu ska jag fortsätta med mina hemmafru aktiviteter så att det blir klart så jag kan ägna mig åt betydligt roligare saker framöver.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju provsälja de på Blocket eller Tradera.
LR

Alva sa...

jo, det var en idé. Tack