tisdag 5 juni 2007

Spartips

Internet shopping
Det finns många olika web-butiker på internet, mer eller mindre seriösa. Min erfarenhet av internetshopping är väldigt god. Har innan tagit reda på så mycket jag kan innan jag handlar. Frågar folk som har handlat om det gått bra. Tittar på olika forum vad folk har för åsikt om företaget. Det kan vara en god idé att forska lite först innan man loggar upp sig och ger ut sitt kontokortsnummer.
Nordea, säkert andra banker också, har ett tillfälligt internetkort nummer som man kan få kopplat till sitt vanliga kort som bara är öppet för ett köp. Det känns tryggare än att ge ut sitt riktiga kort nummer som kan hamna i fel händer.
Jag har handlat mycket skönhetsprodukter ifrån en internetbutik i Hong Kong, oftast till mer än halva priset än här i sverige. Man ska räkna med att det kan bli en tull avgift när man inför paketet till sverige. Företaget jag brukar handla skönhetsprodukter av betalar dock tillbaka denna avgift. Beställer också ofta hobby material på internet, ifrån USA, även där till betydligt lägre priser än i sverige. Även om det tillkommer tullavgifter på det så är det ändå billigare.
Kolla runt på internet innan ni ska köpa något, det kan ni spara mycket pengar på, men var försiktiga.

2 kommentarer:

Admin sa...

Är det möjligen strawberrynet du handlat ifrån? Har själv funderat på det, men köper så lite. De kanske inte ens finns längre.

Alva sa...

Ja det stämmer bra. Spelar ingen roll om man köper lite, det blir billigare ändå. Men försök beställa minst tre produkter, då får du ytterligare 5% rabatt. Om du beställer ofta får du ytterligare rabatt.. Fungerar alldeles utmärkt för mig.