måndag 4 juni 2007

Extra inkomst 2

Skrev i ett tidigare inlägg att jag funderar på hur jag kan få in lite extra pengar. Hade tre idéer.
Extra jobb
Hobby verksamhet, som kan inbringa en slant
Uthyrning av sommarstugan

Något extra jobb har jag ännu inte funnit, men letar vidare med lykta och karta.
Uthyrning av sommarstugan kan verkligen bli aktuellt. Har diskuterat det med min sambo och kommit överrens om att det är en bra idé, men att vi först måste färdigställa endel påbörjade projekt innan det kan bli aktuellt. En eventuell start nästa år.
Däremot har jag kommit på vilken av mina fritidsaktiviteter som jag kan återuppta, det var länge sedan nu, och promota lite och förhoppningsvis kunna sälja och få in lite extra pengar. För att kunna göra det måste jag köpa extra material. Känns inte bra att köpa det när jag inte vet om det kommer att löna sig. Men om man inte provat får man ju aldrig veta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Alva!

Kul att se ännu en pengablogg, eller vad man skall kalla det.
Din påminner en del om finanskvinnans.

Det ploppar upp väldigt många efterhand. Skall bli intressant om det håller i sig när börserna börjar gå sämre. När det nu blir. Själv har jag ingen.

Men, kan du inte lägga ut lite mer persomlig info, borde vara möjligt utan att riskera anonymiteten.
Första inlägget jag kan hitta handlar om Kommunals avtal, men kanske jag inte hittar allt?
Tack för brödrecepttipset förresesten, ska testa det!

Mvh

Alva sa...

Hallå Allan.
Ja, det finns en hel del penga bloggar nu för tiden, jag själv är ganska sent ute :) Har ganska nyligen kommit på att det faktiskt kan vara roligt med ekonomi.

Att min blogg påminner om finanskvinnans tar jag som en komplimang. Det är inte något jag strävar efter, även om jag gillar hennes väldigt mycket. Det blir nog så när man inte bara är fokuserad på aktier, fonder och börsens upp och ner gång. Jag själv är inte så insatt i det utan försöker spara ihop så mycket jag kan av det jag har.

Ska försöka lägga till lite personlig information, är det om mig som person du menar, eller om mitt sparande?

Anonym sa...

Tack för ditt svar!

Först, naturligtvis är det du som bestämmer vad du vill lämna ut.

Men jag tycker det skulle bli mer intressant om du tog med; din ung. ålder, bostadsort, tillgångar/skulder samt sparmål. Så mkt personligt som möjligt.

För övrigt skriver du väl!

Och imorgon är det Nationaldagen, för mig som 51-åring ett ganska nytt fenomen. Och tydligen omdiskuterat, dock ej av mig.
Nej, låt oss alla bli svenska norrmän imorgon!

Alva sa...

Hej igen.
Det ska jag nog kunna ordna, håll utkik för ett inlägg mer lite mer personlig info :)

Ha en trevlig nationaldag imorgon. Själv ska jag jobba, men det känns okej. Är fortfarande ovan att det är en helgdag den 6e juni. Men trevligt tycker jag att det är, det borde har blivit helgdag för länge sedan, men bättre sent än aldrig.